Dla niektórych osób ekologiczny e-commerce jest modą, która może szybko przeminąć, jednak jeśli ktoś bliżej zainteresuje się tym tematem, szybko zmieni zdanie. Coraz więcej klientów uświadamia sobie, że ogromne ilości plastiku oraz nadmierna emisja dwutlenku węgla przynoszą ogromne szkody naszej planecie. Jeśli zastanawiasz się nad tym, czy dla Twojego klienta naprawdę ważne jest ekologiczne opakowanie, to pora rozwiać wszelkie wątpliwości. Znaczna część Polaków chętniej kupuje w sklepach internetowych działających w sposób możliwie jak najbardziej bezpieczny dla środowiska. Aby zwolnić tempo w jakim dewastowane jest środowisko neutralne, eko rozwiązania są konieczne w wielu obszarach naszego życia, w tym także w branży handlu internetowego.
Znajomość faktów na temat stanu środowiska nie pozwala podejrzewać, by ekologiczne materiały do pakowania i wypełniania paczek miały wkrótce stracić popularność. To właśnie dzięki opakowaniom i wypełniaczom, które są eco-friendly, można zamawiać różne produkty online z czystym sumieniem. Trzeba mieć świadomość tego, że współcześni konsumenci coraz częściej kupują online i nic nie wskazuje na to, by mieli z tego zrezygnować, zatem ekologiczne paczki i zrównoważone zarządzanie łańcuchami dostaw to realna potrzeba. Warto dodać, że ekologiczne rozwiązania w sklepie internetowym to także redukcja kosztów dla firmy.
Zamiast plastikowej folii bąbelkowej coraz częściej stosuje się ekologiczne materiały, które, nie dość, że są przyjazne środowisku, to w dodatku lepiej się prezentują. Alternatywą dla folii bąbelkowej jest papier nacinany o strukturze plastra miodu. Produkt ten skutecznie chroni przesyłki przed zniszczeniem, a do tego jest delikatny i wyróżnia się estetyką, dlatego chętnie wykorzystuje się go między innymi jako ekologiczne opakowanie w branży beauty, a także do zabezpieczania delikatnych i kruchych przedmiotów. Jeśli posiadasz ograniczoną przestrzeń do pakowania, postaw na papier nacinany w arkuszach, czyli HoneyPack Sheet. Decydując się na papier nacinany w rolkach, warto pomyśleć także o dyspenserze Honeypack, który ułatwi i przyspieszy pakowanie oraz pozwoli ograniczyć ilość odpadów. Przesyłkę można zabezpieczyć także chrupkami Skropak, wiórkami papierowymi SkewPack i papierem makulaturowym FullPack. Wszystkie te materiały dobrze amortyzują i chronią produkty znajdujące się w paczce.
Ekologiczne opakowania oraz wypełniacze są znacznie tańsze od swoich plastikowych odpowiedników, dlatego interesują się nimi nawet ci, dla których bycie eco-friendly nie jest priorytetem. Papierowe wiórki, chrupki Skropak, papier HoneyPack oraz taśma ekologiczna SecurePack umożliwiająca bezproblemowe zaklejenie paczki, to nowoczesne rozwiązania, dzięki którym plastik odchodzi w niepamięć. Warto pamiętać o tym, że ekologiczne materiały mają szerokie zastosowanie – dla przykładu papierowy wypełniacz FullPack może służyć do wypełniania pustych przestrzeni w paczce lub do owijania wysyłanych produktów.
Zasada 7R, znana także jako zasada 7W, jest jednym z podstawowych pojęć związanych z logistyką. 7R to 7 razy właściwy (ang. right). Zasada 7R w logistyce charakteryzuje wymagania branży w przepływie dóbr. Składa się z następujących elementów:
właściwy produkt,
właściwy czas,
właściwy koszt,
właściwa ilość,
właściwy stan,
właściwe miejsce,
właściwy klient.
Strategia zrównoważonego rozwoju (sustainability) sklepu internetowego polega na wzroście, jednak bez szkodliwego wpływu na środowisko. Ekologiczne opakowania i wypełniacze idealnie wpisują się w strategię zrównoważonego rozwoju, a ich stosowanie pozwala dążyć do neutralności klimatycznej firmy. Jeśli chcesz wdrożyć tę strategię w swoim sklepie internetowym, postaw na pakowanie less waste i wykorzystaj w praktyce swoją wiedzę na temat tego, jak pakować paczki ekologicznie.
Zadbaj o estetyki przesyłek, którą wysyłasz swoim klientom, wykorzystując do tego HoneyPack, kolorowe wiórki i chrupki papierowe, a także bibułę SlightPack, nadającą się do zabezpieczenia produktów oraz do dekoracji. Delikatna bibuła SlighPack jest chętnie wykorzystywana w branży, odzieżowej, beauty i home decor. Jeśli chcesz zrobić wrażenie na klientach, postaw także na starannie i równo przycięty papier. Stosując odpowiedni dyspenser do papieru, np. dyspenser HoneyPack DSWR-FP, szybko uzyskasz odpowiedni efekt. Estetyczne i ekologiczne opakowania w e-commerce sprawią, że Twoja firma będzie lepiej postrzegana, dlatego pakuj tak, aby zapaść w pamięć swoim klientom!
Zajmujesz się sprzedażą ekologicznych produktów spożywczych? Sprawdź, jak pakowaniem podkreślić ekologiczny i naturalny charakter Twoich miodów i żywności eko.
W dzisiejszym, pro-zielonym świecie, firmy coraz częściej sięgają po ekologiczne opakowania. Ale co dokładnie oznacza, że opakowanie jest ekologiczne i jak je zrobić? Przyjrzyjmy się tej koncepcji i najlepszym praktykom tworzenia zrównoważonych, przyjaznych dla środowiska opakowań.
Hej, eko-pasjonaci i zielone firmy! W świecie, w którym zrównoważony rozwój jest czymś więcej niż tylko modnym hasłem, kluczowe jest dokonywanie ekologicznych wyborów, zwłaszcza jeśli chodzi o opakowania. Niezależnie od tego, czy wysyłasz produkty, czy pakujesz prezenty, używanie ekologicznych materiałów do pakowania to mały krok, który robi dużą różnicę. W tym artykule przedstawimy 5 najlepszych (naszym zdaniem) ekologicznych materiałów do pakowania. Musimy jednak zacząć od tego, DLACZEGO wykorzystanie ekologicznych opakowań MUSI wzrosnąć.
W tętniącym życiem świecie handlu elektronicznego i globalnego zapewnienie, że produkty dotrą do miejsca przeznaczenia w nieskazitelnym stanie, jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Niezależnie od tego, czy wysyłasz delikatne wyroby szklane, elektronikę czy przedmioty codziennego użytku, odpowiednie opakowanie jest kluczem do zachowania integralności produktu i zadowolenia klienta. W tym artykule dowiesz się, dlaczego karbowany papier o strukturze plastra miodu jest lepszą alternatywą dla folii bąbelkowej.
Zapisz się do newslettera, aby być na bieżąco z poradami i aktualnościami.
Korzystamy z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.