Czy dla Twojego klienta naprawdę ważne jest ekologiczne pakowanie?

Czy dla Twojego klienta naprawdę ważne jest ekologiczne pakowanie?

Marta Luranc
17.12.2021 4

Kiedy klient otwiera paczkę, najważniejszy jest produkt; cała reszta trafia do kosza. Czy istotne jest zatem, co zostanie wyrzucone i czy będzie to folia, czy raczej makulaturowy wypełniacz? Badania opinii publicznej i działania największych graczy na rynku dowodzą, że jest. I warto o tym pamiętać, nawet jeśli prowadzi się niewielki internetowy biznes.

Co mówią badania?

Co prawda aktywność proekologiczna Polaków wciąż pozostawia wiele do życzenia, jednak coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, że jeśli każdy z nas nie zadba o środowisko, nikt nie zrobi tego za nas. Właśnie dlatego staramy się segregować śmieci, oszczędzać wodę czy energię elektryczną, stosować energooszczędne rozwiązania czy doposażać domy w rozwiązania wykorzystujące naturalne i odnawialne źródła energii. Zmianie zaczyna też ulegać postrzeganie marek i tego, czy w swojej filozofii uwzględniają one ochronę środowiska - 26% polskich internautów chętniej kupuje produkty lub usługi marki, która działa proekologicznie.

Online ze wzrostem

Okres pandemii sprawił, że znaczna część Polaków przeniosła swoje zakupy do sieci (w internecie kupuje 72% internautów). Online kupujemy coraz więcej elektroniki, produktów do domu czy ogrodu, odzieży, kosmetyków, produktów dla dzieci.

Eko na tak

Jak dowodzi raport „Green Generation” konsumenci coraz większą wagę przywiązują też do aspektu ekologii w e-handlu. Jedynie 15% konsumentów nie dostrzega, gdy marki w e-commerce działają na szkodę środowiska! Co zatem jest istotne?

Uwadze e-klientów nie uchodzą kwestie takie jak:

  • stosowanie przez firmy zbyt dużych opakowań,

  • stosowanie foliowych wypełniaczy,

  • brak eko dostawy, przez którą rozumieją odbiory w dedykowanych punktach.

Plastik na nie

Co ciekawe, pandemia sprawiła, że konsumenci zdają sobie sprawę z coraz większej liczby zagrożeń dla środowiska – wśród nich już na 5 miejscu wskazują korzystanie z plastikowych opakowań.

Równocześnie mówią o tym, że ograniczenie ilości zużywanego plastiku stanowi dla nich trudność, stąd też oczekują, że firmy, od których kupują, zrobią to za nich. Badanie "Green Generation 2021" wyraźnie bowiem pokazuje, że konsumenci odpowiedzialność za ochronę środowiska zrzucają w pierwszej kolejności na rządy i instytucje państwowe, w drugiej na firmy.

Produkty spożywcze i branża beauty

Aspekt ekologiczny szczególne znaczenie zdaje się mieć w dwóch kategoriach. Pierwsza to produkty spożywcze, co niewątpliwie wiąże się z faktem, że podczas pandemii zaczęliśmy bardziej zwracać uwagę na to, co jemy. Druga to kosmetyki.

Pokolenie Silver Power rządzi

Badanie "Green Generation" pokazuje również, jakie grupy przykładają największą wagę do kwestii ekologii, zero waste czy slow life. Są to osoby głównie po 30 roku życia (dominuje pokolenie Silver Power!), raczej kobiety niż mężczyźni i… rodzice!

Liderzy wybierają eko

Warto też przyjrzeć się największym markom na rynku -  w końcu one bardzo dobrze znają trendy i najszybciej przystosowują się do ważnych zmian.

Allegro, największa platforma zakupowa w Polsce, wprowadziło sekcję „Naturalnie Allegro”, gdzie oferuje produkty ekologiczne, fair trade, wegańskie, powstające w zgodzie z naturą i odpowiedzialne społecznie. Wprowadziło również specjalny pakiet kartonów i kopert dla swoich sprzedawców – pochodzą one z recyklingu i odpowiedzialnej gospodarki leśnej.

W branży uroda o ograniczenie śladu węglowego troszczą się m.in. Sephora, która stawia na wegańskie formuły i opakowania z materiałów pozyskanych z recyklingu czy Dr Irena Eris, która od 2016 roku należy do ONZ-towskiej inicjatywy Global Compact i stosuje opakowania z surowców naturalnych lub ponownie przetworzonych.

O swoją zieloną stronę mocno dba również Ikea. Dotyczy to zarówno surowców, z jakich powstają meble (znaczek FSC), bieżącej działalności (korzystanie wyłącznie z odnawialnych źródeł energii), jak i pakowania właśnie – płaskie, skompresowane paczki i opakowania nadające się do recyklingu.

Dołącz do liderów

Jeżeli zależy Ci na pozycjonowaniu się jako firmy przyjaznej środowisku, z całą pewnością nie możesz pozostać głuchym na coraz mocniejszy głos konsumentów, dla których eko ma znacznie. Dlatego:

Czytaj podobne

Kompleksowy przewodnik po urządzeniach do produkcji wypełniaczy powietrznych
Porady 08.02.2024

Kompleksowy przewodnik po urządzeniach do produkcji wypełniaczy powietrznych

Urządzenia do produkcji wypełniaczy powietrznych to niezbędne narzędzia dla firm zajmujących się pakowaniem i wysyłką produktów. Wypełniacze powietrzne, takie jak poduszki powietrzne, są wykorzystywane do zabezpieczania przedmiotów w opakowaniach, zapewniając im ochronę przed uszkodzeniami podczas transportu. W tym przewodniku omówimy różne rodzaje urządzeń do produkcji wypełniaczy powietrznych, ich zastosowanie, dane techniczne oraz materiały używane do produkcji wypełniaczy powietrznych.

Papierowe poduszki powietrzne: ekologiczna alternatywa dla bezpiecznego pakowania
Produkty 26.01.2024

Papierowe poduszki powietrzne: ekologiczna alternatywa dla bezpiecznego pakowania

Papierowe poduszki powietrzne to innowacyjne rozwiązanie, które zyskuje coraz większą popularność. Dzięki swoim unikalnym właściwościom, takim jak wytrzymałość, elastyczność i przyjazność dla środowiska, stanowią doskonałą alternatywę dla tradycyjnych plastikowych materiałów opakowaniowych, takich jak folia bąbelkowa czy styropian. Dowiedz się więcej, o tym, czym są papierowe poduszki powietrzne, jakie są ich zastosowania oraz jak wpływają na środowisko naturalne!

Kompletacja zamówienia jako sztuka przygotowania przesyłki. 4 sposoby na szybkie i tanie pakowanie zamówień
Porady 09.08.2023

Kompletacja zamówienia jako sztuka przygotowania przesyłki. 4 sposoby na szybkie i tanie pakowanie zamówień

Dowiedz się, czym jest kompletacja zamówień i jakie są jej rodzaje, oraz sprawdź, co możesz zrobić, aby usprawnić ten proces. Znajdź dyspensery i nacinarki do kartonów dla swojej firmy i poznaj zalety papieru HoneyPack. Podpowiadamy też, jakich błędów w pakowaniu zamówień warto unikać.

Newsletter

Nie przegap nowości z epacking

Zapisz się do newslettera, aby być na bieżąco z poradami i aktualnościami.

Copyright © 2023 epacking Inc. All rights reserved

Korzystamy z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.