Wysyłka towarów w okresie świątecznym – jak pozytywnie zaskoczyć klientów?

Wysyłka towarów w okresie świątecznym – jak pozytywnie zaskoczyć klientów?

23.11.2021 3

Świąteczna wysyłka towarów stawia przed firmami szereg dodatkowych wyzwań. Efekty mogą być różne. Opcja 1 – fala negatywnych komentarzy z powodu niewłaściwie zabezpieczonej paczki. Opcja 2 – wylądowanie w szufladzie z napisem „było ok, ale jutro nie będę ich pamiętać”. Opcja 3 – „od nich muszę jeszcze zamówić, są znakomici!” Jak trafić do grupy trzeciej i pozostawić po sobie niezatarte dobre wrażenie? Mamy dla Ciebie 5 prostych i sprawdzonych patentów!

Nie obiecuj rzeczy niemożliwych

Kupowanie prezentów na ostatnią chwilę to w okresie przedświątecznym standard. Klient oczekuje, że jego zamówienie zostanie zrealizowane z dnia na dzień, zapominając często o tym, że czas realizacji zamówienia i czas dostawy to dwie zupełnie osobne kwestie.

Co możesz zrobić, by przed świętami zyskać, a nie stracić klienta?

Po pierwsze, zoptymalizuj swoje działania. Nawet jeśli wydaje Ci się, że nic nie możesz już zrobić lepiej, przeanalizuj proces pakowania jeszcze raz. Wykorzystując proste rozwiązania, np. stosując dyspensery do papieru pakowego czy wypełniaczy, możesz znacznie skrócić czas potrzebny na przygotowanie paczki dla klienta.

Po drugie, zawsze rzetelnie informuj o czasie realizacji zamówienia i wszystkich ewentualnych opóźnieniach. Staraj się to robić nie tylko w dedykowanej zakładce, gdzie klient nie zawsze zagląda przed zakupem, ale też na kartach produktów czy dodatkowych banerach. Nie ma bowiem nic gorszego niż klient, który otrzymał świąteczny prezent… po świętach.

Dobrze zabezpiecz przesyłkę

Klient na ostatnią chwilę zamówił u Ciebie świąteczny prezent. Paczka doszła na czas, ale… po jej otwarciu okazało się, że towar został uszkodzony w transporcie. Na reklamację nie ma już czasu, klient zostaje bez prezentu, a całą swoją złość rozładowuje w negatywnych komentarzach na temat Twojej firmy.

Takiej sytuacji można uniknąć. Wystarczy pamiętać o odpowiednim zabezpieczaniu przesyłek, w szczególności tych bardzo delikatnych. Papier nacinany, nazywany też papierem 3D lub plastrem miodu, świetnie sprawdza się nawet w pakowaniu  bombek, porcelany czy szkła. Posiada on bowiem specjalne perforacje, które podczas rozciągania sztorcują się. W ten sposób powstają struktury 3D, tworzące swego rodzaju „poduszkę powietrzną”. Wszystko to sprawia, że papier nacinany zabezpiecza produkty ze skutecznością folii bąbelkowej. Jeśli zależy Ci na wizerunku firmy, która troszczy się o środowisko, zamiast chrupek czy plastikowych poduszek powietrznych możesz wykorzystać makulaturowy wypełniacz. Jego zalety? Idealnie wypełni pustą przestrzeń w paczce, zamortyzuje, zabezpieczy. Na dodatek wykorzystasz go jako papier do pakowania produktów!

Wyręcz klienta w pakowaniu

Nie każdy jest mistrzem pakowania świątecznych prezentów. Oczywiście, w sklepach można kupić torebeczki czy gotowe pudełka, ale to nie to samo, co odręcznie zapakowana filiżanka, książka czy perfumy…

A teraz wyobraź sobie, że Twój klient otwiera paczkę i widzi produkt zabezpieczony w tak piękny, estetyczny sposób, że po prostu od razu może go położyć pod choinką. Brzmi dobrze, ale też czasochłonnie, a przed świętami nie masz czasu na dodatkowe eksperymenty? Nic z tych rzeczy. Wystarczy, że folię bąbelkową zamienisz na papier nacinany. Papier Wrap nie tylko bowiem doskonale chroni przed uszkodzeniami i amortyzuje, ale też bardzo efektownie wygląda. Połącz go z papierowym sznurkiem, a Twój produkt będzie wyglądał jak stylowo zapakowany prezent.

Oszczędzaj czas i energię Twojego klienta

Przed świętami Twoi klienci otrzymują masę paczek. W końcu coraz częściej kupujemy online, a w grudniu do tradycyjnych zakupów dochodzą jeszcze prezenty. Kiedy więc przychodzi dziesiąte pudło, które po rozpakowaniu trzeba rozkładać na czynniki pierwsze, a zatem odklejać tony taśmy, przebijać folię bąbelkową czy poduszki powietrzne, by nie zajmowały niepotrzebnie miejsca w koszu, klient może czuć frustrację.

Możesz jednak ułatwić mu życie. Pakując w papier od A do Z sprawisz, że po otwarciu i opróżnieniu Twojej paczki klient wygodnie wrzuci wszystko do jednego kosza - na papier.

Pokaż, że jesteś eko

W święta produkujemy znacznie więcej odpadów. Wzrost świadomości ekologicznej sprawia, że w związku z tym faktem mamy też coraz większe wyrzuty sumienia. Zamiast więc pomagać klientowi w produkcji i tak zalewającego nas już plastiku, pozwól mu w święta spełnić jeden dobry uczynek dla planety.

Pakując towar ekologicznie (poczynając od kartonowego pudła, na papierowej taśmie klejącej kończąc), nie tylko wyróżnisz się na tle konkurencji, ale też staniesz się najlepszym wyborem dla wszystkich klientów, dla których bycie eko jest naprawdę ważne. A tych – zgodnie z badaniami – jest coraz więcej!

Czytaj podobne

Targi Warsaw Pack 2023 - nasza relacja z wydarzenia
Newsy 28.04.2023

Targi Warsaw Pack 2023 - nasza relacja z wydarzenia

W dniach 18–20 kwietnia zagościliśmy na tegorocznych targach Warsaw Pack – VIII Międzynarodowych Targach Techniki Pakowania i Opakowań, gdzie prezentowaliśmy najnowsze produkty i innowacyjne rozwiązania w naszej branży. Zobacz, jak wyglądało nasze stanowisko!

Jak zapakować produkt na święta, by sprzedawać więcej?
Porady 07.11.2022

Jak zapakować produkt na święta, by sprzedawać więcej?

Coraz bliżej święta… Chociaż za oknem jeszcze jesienna aura, to już za chwilę w telewizji zaczną lecieć świąteczne reklamy, a ludzie będą rozglądać się za prezentami pod choinkę.

Dlaczego warto stosować ekologiczne wypełniacze do paczek?
Porady 03.11.2022

Dlaczego warto stosować ekologiczne wypełniacze do paczek?

Sprzedaż towarów przez Internet ma wiele zalet, niestety wysyłka zwłaszcza delikatnych produktów zawsze wiąże się z ryzykiem uszkodzenia. Wypełnienie paczki to bardzo ważna kwestia, która ma wpływ na to, w jakim stanie nasze produkty dotrą do klienta i jakie będą jego wrażenia na temat marki.

Newsletter

Nie przegap nowości z epacking

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco z nowymi produktami wprowadzanymi do naszej oferty

Zapisując się do naszego newslettera zgadzasz się z naszą Polityką prywatności
Copyright © 2022 epacking Inc. All rights reserved

Korzystamy z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.