Bezpieczne i estetyczne opakowanie to jeden z czynników, który składa się na zadowolenie klienta z procesu zakupowego, dlatego warto poświęcić mu nieco uwagi. Jakimi zasadami kierować się przy wyborze opakowań i jak prawidłowo przygotować przesyłkę? Poznaj przykłady dobrych praktyk w tym zakresie.
Nic nie irytuje tak, jak duże pudło, w którym przez dłuższą chwilę szukamy zamówionego drobiazgu w stosach wypełniacza. Nieproporcjonalnie duże opakowania to strata dla nadawcy, który marnuje w ten sposób materiały pakowe, a także niedogodności dla odbiorcy: pokaźne pudło jest nieporęczne, a ponadto stwarza większe ryzyko uszkodzenia zawartości nawet przy wypełnieniu pustych przestrzeni.
Dopasowanie opakowań do rozmiaru produktu nie jest problemem – na rynku znajdziesz różnorodne pudełka i inne materiały, w tym nasze ekologiczne koperty kurierskie wypełnione miękką warstwą ścinek, idealne do wysyłania drobnych przedmiotów.
W myśl regulaminów firm przewozowych obowiązek należytego zabezpieczenia przesyłki spoczywa na nadawcy. Zanim zakleisz opakowanie, upewnij się więc, że jego zawartość jest odpowiednio zamortyzowana. Stosowane w tej funkcji styropianowe „chrupki” odchodzą do lamusa; znacznie lepszą alternatywą są w 100% biodegradowalne wypełniacze papierowe, w tym wiórki, papier nacinany o trójwymiarowej, sprężystej fakturze lub specjalny papier makulaturowy.
Inicjatywy na rzecz poprawy stanu środowiska naturalnego podejmowane są coraz częściej, a przedsiębiorstwa e-commerce mają w tej kwestii spore pole do popisu – między innymi poprzez używanie ekologicznych opakowań. Jednym z największych problemów na tym gruncie jest nadprodukcja odpadów z tworzyw sztucznych; wdrażanie proekologicznych zmian najłatwiej zacząć właśnie od zamiany plastikowych opakowań, taśm i wypełniaczy na ich papierowe zamienniki. W ten sposób dokładasz swoją cegiełkę do walki o wspólne dobro, a ponadto dajesz się poznać swoim klientom jako nowoczesny, świadomy ekologicznie i społecznie przedsiębiorca.
Pozostając w temacie ekologii – warto zadbać o to, by wszystkie elementy opakowania były wykonane z jednego materiału. Zabieg ten znacznie ułatwia prawidłową segregację śmieci; odklejanie plastikowych taśm z kartonowego pudełka bywa uciążliwe i często zniechęcające. Znakomitą alternatywą jest tu papierowa taśma klejąca: jeśli Twój klient nie będzie wykorzystywać ponownie pudełka, wystarczy, że złoży je lub potnie na części i umieści w kontenerze na papier.
Wśród mankamentów plastikowych opakowań można wymienić także ich co najmniej wątpliwą estetykę. Kartonowe pudełka lub koperty w naturalnym odcieniu prezentują się znacznie lepiej niż foliowe torby. Podobnie sprawy mają się w przypadku wypełniaczy i zabezpieczeń towaru: efektowny papier nacinany o strukturze plastra miodu i papierowe wiórki robią znacznie lepsze wrażenie niż folia bąbelkowa i styropianowe chrupki.
O ile pozwalają Ci na to moce przerobowe, warto pomyśleć o miłym akcencie skierowanym indywidualnie do zamawiającego paczkę. Może być to np. papierowy bilecik z odręcznym podziękowaniem za zakup lub pozdrowieniami od osoby, która przygotowała paczkę. Materiały tego typu są miłą niespodzianką – gest pozostaje w pamięci klienta i skłania go do powrotów do sklepu w przyszłości.
W dzisiejszym, pro-zielonym świecie, firmy coraz częściej sięgają po ekologiczne opakowania. Ale co dokładnie oznacza, że opakowanie jest ekologiczne i jak je zrobić? Przyjrzyjmy się tej koncepcji i najlepszym praktykom tworzenia zrównoważonych, przyjaznych dla środowiska opakowań.
Hej, eko-pasjonaci i zielone firmy! W świecie, w którym zrównoważony rozwój jest czymś więcej niż tylko modnym hasłem, kluczowe jest dokonywanie ekologicznych wyborów, zwłaszcza jeśli chodzi o opakowania. Niezależnie od tego, czy wysyłasz produkty, czy pakujesz prezenty, używanie ekologicznych materiałów do pakowania to mały krok, który robi dużą różnicę. W tym artykule przedstawimy 5 najlepszych (naszym zdaniem) ekologicznych materiałów do pakowania. Musimy jednak zacząć od tego, DLACZEGO wykorzystanie ekologicznych opakowań MUSI wzrosnąć.
W tętniącym życiem świecie handlu elektronicznego i globalnego zapewnienie, że produkty dotrą do miejsca przeznaczenia w nieskazitelnym stanie, jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Niezależnie od tego, czy wysyłasz delikatne wyroby szklane, elektronikę czy przedmioty codziennego użytku, odpowiednie opakowanie jest kluczem do zachowania integralności produktu i zadowolenia klienta. W tym artykule dowiesz się, dlaczego karbowany papier o strukturze plastra miodu jest lepszą alternatywą dla folii bąbelkowej.
Zapisz się do newslettera, aby być na bieżąco z poradami i aktualnościami.
Korzystamy z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.