Bezpieczne i estetyczne opakowanie to jeden z czynników, który składa się na zadowolenie klienta z procesu zakupowego, dlatego warto poświęcić mu nieco uwagi. Jakimi zasadami kierować się przy wyborze opakowań i jak prawidłowo przygotować przesyłkę? Poznaj przykłady dobrych praktyk w tym zakresie.
Nic nie irytuje tak, jak duże pudło, w którym przez dłuższą chwilę szukamy zamówionego drobiazgu w stosach wypełniacza. Nieproporcjonalnie duże opakowania to strata dla nadawcy, który marnuje w ten sposób materiały pakowe, a także niedogodności dla odbiorcy: pokaźne pudło jest nieporęczne, a ponadto stwarza większe ryzyko uszkodzenia zawartości nawet przy wypełnieniu pustych przestrzeni.
Dopasowanie opakowań do rozmiaru produktu nie jest problemem – na rynku znajdziesz różnorodne pudełka i inne materiały, w tym nasze ekologiczne koperty kurierskie wypełnione miękką warstwą ścinek, idealne do wysyłania drobnych przedmiotów.
W myśl regulaminów firm przewozowych obowiązek należytego zabezpieczenia przesyłki spoczywa na nadawcy. Zanim zakleisz opakowanie, upewnij się więc, że jego zawartość jest odpowiednio zamortyzowana. Stosowane w tej funkcji styropianowe „chrupki” odchodzą do lamusa; znacznie lepszą alternatywą są w 100% biodegradowalne wypełniacze papierowe, w tym wiórki, papier nacinany o trójwymiarowej, sprężystej fakturze lub specjalny papier makulaturowy.
Inicjatywy na rzecz poprawy stanu środowiska naturalnego podejmowane są coraz częściej, a przedsiębiorstwa e-commerce mają w tej kwestii spore pole do popisu – między innymi poprzez używanie ekologicznych opakowań. Jednym z największych problemów na tym gruncie jest nadprodukcja odpadów z tworzyw sztucznych; wdrażanie proekologicznych zmian najłatwiej zacząć właśnie od zamiany plastikowych opakowań, taśm i wypełniaczy na ich papierowe zamienniki. W ten sposób dokładasz swoją cegiełkę do walki o wspólne dobro, a ponadto dajesz się poznać swoim klientom jako nowoczesny, świadomy ekologicznie i społecznie przedsiębiorca.
Pozostając w temacie ekologii – warto zadbać o to, by wszystkie elementy opakowania były wykonane z jednego materiału. Zabieg ten znacznie ułatwia prawidłową segregację śmieci; odklejanie plastikowych taśm z kartonowego pudełka bywa uciążliwe i często zniechęcające. Znakomitą alternatywą jest tu papierowa taśma klejąca: jeśli Twój klient nie będzie wykorzystywać ponownie pudełka, wystarczy, że złoży je lub potnie na części i umieści w kontenerze na papier.
Wśród mankamentów plastikowych opakowań można wymienić także ich co najmniej wątpliwą estetykę. Kartonowe pudełka lub koperty w naturalnym odcieniu prezentują się znacznie lepiej niż foliowe torby. Podobnie sprawy mają się w przypadku wypełniaczy i zabezpieczeń towaru: efektowny papier nacinany o strukturze plastra miodu i papierowe wiórki robią znacznie lepsze wrażenie niż folia bąbelkowa i styropianowe chrupki.
O ile pozwalają Ci na to moce przerobowe, warto pomyśleć o miłym akcencie skierowanym indywidualnie do zamawiającego paczkę. Może być to np. papierowy bilecik z odręcznym podziękowaniem za zakup lub pozdrowieniami od osoby, która przygotowała paczkę. Materiały tego typu są miłą niespodzianką – gest pozostaje w pamięci klienta i skłania go do powrotów do sklepu w przyszłości.
Dowiedz się, czym jest kompletacja zamówień i jakie są jej rodzaje, oraz sprawdź, co możesz zrobić, aby usprawnić ten proces. Znajdź dyspensery i nacinarki do kartonów dla swojej firmy i poznaj zalety papieru HoneyPack. Podpowiadamy też, jakich błędów w pakowaniu zamówień warto unikać.
Pusta przestrzeń w paczce - zwłaszcza dużej - powoduje, że zapakowany przedmiot może się przemieszczać w niekontrolowany sposób. Wypełniacz do paczek, jak sama nazwa wskazuje, zagospodarowuje pustą przestrzeń w paczce, dzięki czemu chroni jej zawartość przed niekontrolowanym przemieszczaniem oraz uszkodzeniem.
Kiedy myślimy o pakowaniu, przed oczyma automatycznie staje nam folia z tworzywa sztucznego. Niestety, nie jest ona podatna na recykling, co sprawia, że pozostaje szkodliwa dla środowiska. Na szczęście, istnieją eko alternatywy dla folii, takie jak ekologiczny stretch.
Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco z nowymi produktami wprowadzanymi do naszej oferty
Korzystamy z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.