Jak zapakować produkt na święta, by sprzedawać więcej?

Jak zapakować produkt na święta, by sprzedawać więcej?

Joanna Szczerba
07.11.2022 10

Kiedy zaczyna się szukanie prezentów?

Statystyki pokazują, że szukanie prezentów na Boże Narodzenie zaczyna się nim jeszcze liście zdążą opaść z drzew. Analizując Google Trends, można zauważyć tendencję, że frazy związane z zakupem prezentów zyskują największe zainteresowanie w ostatnim kwartale roku. Już na początku października pojawiają się pierwsze zapytania, a w listopadzie następuje wyraźny wzrost trwający do samych Świąt.

Według raportu Deloitte dotyczącego zwyczajów zakupowych w sezonie świątecznym 2021 roku 38% konsumentów zadeklarowało, że swoje zakupy  zacznie robić wcześniej niż w 2020. Z kolei 32% zadeklarowało ograniczenie wizyt w sklepach stacjonarnych. Według tego samego raportu Deloitte blisko połowa budżetu przeznaczonego przez polskich klientów na świąteczne prezenty zostanie wydana w kanale online.

Dlaczego klienci wolą kupować prezenty przez Internet?

Pandemia na zawsze zmieniła nasz sposób robienia zakupów. Dodatkowo inflacja, która skłania do szukania oszczędności, sprawi, że w tym roku więcej niż kiedykolwiek wcześniej prezentów na święta zostanie zakupionych przez Internet.

16,5 mln – tylu Polaków i Polek robiło zakupy online w 2019 roku. To niemal połowa ludności naszego kraju. A to zaledwie statystyki z początku pandemii. Zakupy online to rosnący trend, który ze względu na wiele czynników nabierze wiatru w żagle  – jak wynika z raportu ExpertSender „Zakupy online w Polsce 2020” przeprowadzonego w sierpniu, aż 11,2% osób robiących zakupy przez Internet, robi to od niedawna (krócej niż 12 miesięcy). W tym roku jeszcze więcej osób wybierze sklep internetowy zamiast stacjonarnego. Dlaczego?

Zakupy przez Internet są zwykle tańsze. Klient może łatwo porównać ceny tego samego produktu u różnych dostawców i wybrać najkorzystniejszą ofertę.

Łatwiej jest wpisać w wyszukiwarkę pomysł na prezent i zamówić go z dostawą pod drzwi, niż biegać po całym mieście i szukać. Jeśli nie mieszkamy w dużym mieście, to wypad po prezenty to często zamienia się w całodniową wycieczkę do galerii w najbliższej większej miejscowości.

Obecnie, gdy wszyscy są maksymalnie zabiegani, mało kto ma czas na chodzenie, oglądanie, przymierzanie. Wszyscy chcą mieć gotowy produkt tu i teraz.

Jak zyskać więcej klientów sklepu e-commerce?

Handel online to duże możliwości, ale i ogromna konkurencja. Jak zatem wyróżnić się spośród wielu innych firm i sprawić, żeby klient zdecydował się na Twoją markę?

Skoro ponad połowa mieszkańców naszego kraju planuje kupować świąteczne prezenty przez internet, to czemu im tego nie ułatwić? Wygoda i czas są kluczowymi czynnikami dla konsumentów, dlatego warto zadbać o ich komfort. Wyróżnij się na tle konkurencji i zaproponuj gotowe rozwiązania – zapakuj swój produkt jako prezent przed wysyłką.  

Jedną z najbardziej stresujących czynności w okresie świątecznym jest pakowanie prezentów. Szukanie odpowiednio dopasowanej torby lub walka z papierem, który za nic nie chce się dopasować do pakowanego przedmiotu. Kilometry taśmy samoprzylepnej i niezliczone ilości nerwów. A co gdyby można było tego uniknąć?

Wyobraź sobie, że zamawiasz prezent przez Internet i przychodzi on już idealnie zapakowany. Możesz go od razu położyć pod choinką i zająć bardziej istotnymi sprawami. To właśnie tego oczekują zabiegani i zajęci świątecznymi przygotowaniami klienci.

Dlaczego warto zapakować prezent przed wysłaniem?

  1. Czas

Obecnie, gdy wszyscy są maksymalnie zabiegani, mało kto ma czas na chodzenie, oglądanie,  szukanie idealnego opakowania na prezent. Wszyscy chcą mieć gotowy produkt tu i teraz. Dodatkowo klient na pewno doceni fakt, że czas zaoszczędzony na pakowaniu prezentów może spędzić z bliskimi.

  1. Wygoda

Pakowanie prezentów na święta nie jest łatwym zadaniem nawet dla wprawionej osoby. To masa nerwów, których można łatwo uniknąć kupując już ładnie zapakowane przedmioty.

  1. Pieniądze

Papier do pakowania, torby na prezent, wstążki – to wszystko kosztuje. Dodatkowym atutem zakupów w Twoim sklepie może być oszczędność na opakowaniu.

  1. Wygląd

Przedmioty zapakowane w ekologiczne materiały wyglądają po prostu ładnie. Minimalistyczny, naturalny wygląd – to efekt, który na pewno przypadnie do gustu nawet najbardziej wymagającym klientom.

Oszczędność czasu, pieniędzy oraz wygoda to wartość dodana do Twoich produktów. Właśnie takie szczegóły sprawiają, że klienci wybierają akurat Twój sklep spośród setek innych. Ten aspekt zakupów jest tak ważny, że nawet zyskał własny termin - customer experience.

Czym jest customer experience?

Customer experience to przede wszystkim nawiązanie relacji z klientem i troskę o jego potrzeby. Dopracowane opakowanie jest kluczowe w przypadku sprzedaży online - to w końcu pierwszy fizyczny kontakt klienta z produktem. W sprzedaży to właśnie pierwsze wrażenie liczy się najbardziej.

W pełnym emocji okresie świątecznym klienci szczególnie zwracają uwagę na opakowanie prezentu, dlatego niezwykle istotne jest stworzenie świątecznego opakowania, które wyróżni się na tle innych sklepów i podkreśli wyjątkowy charakter Twoich produktu.

Zapakuj swój produkt bezpiecznie i estetycznie

Ekologiczne wypełnienia do paczek na święta mają ogrom zalet, ale jedną z najważniejszych jest ich estetyczny wygląd. Folia bąbelkowa, stretch czy styropianowe chrupki już dawno wyszły z mody, bo są po prostu mało eleganckie. Czy widziałeś kiedyś, żeby na amerykańskich filmach pod choinką leżały zabawki zapakowane w folię? Nie! Nikt nie chce znaleźć swoich prezentów zapakowanych w plastik. Dlatego od lat do pakowania prezentów stosuje się np. papier prezentowy lub pudełka.

Okres zakupowego szaleństwa to również świetna okazja, by zadbać o wizerunek firmy. Święta Bożego Narodzenia to czas, gdy powstaje bardzo dużo odpadów. Co roku słyszymy ponure statystyki o ilości zmarnowanego jedzenia, czy nietrafionych upominków. Coraz więcej osób zwraca uwagę na aspekt ekologiczny i wybiera firmy, które pakują swoje produkty w sposób ekologiczny.

Jak zapakować prezent? Kreatywne i nowoczesne pakowanie prezentów świątecznych z szarym papierem pakowym

Branża dekoracyjna ewoluuje wraz ze zmianami oczekiwań klientów, co oznacza między innymi, że tworzywa sztuczne przechodzą do historii. Na rynku pojawia się coraz więcej ozdób i akcesoriów do nich wykonanych z drewna, tkanin, włókna bądź szkła. Oczywistym jest, że jeśli wręczamy je komuś na prezent, powinno się je opakować w estetyczny, naturalny sposób. Folia bąbelkowa ani styropianowe chrupki nie wchodzą więc w grę.

Znacznie lepszym materiałem do wykorzystania jest szary papier pakowy FullPack. Stanowi on nowoczesne, ekologiczne rozwiązanie, odpowiadające na aktualne potrzeby związane z ochroną środowiska. Wykonany w 100 proc. z makulatury, jest idealną alternatywą dla plastikowych chrupek oraz poduszek powietrznych. Używając go, zyskujemy gwarancję, że świąteczny prezent, jaki wręczymy ważnej dla nas osobie, pozostanie w stanie nienaruszonym, ponieważ FullPack idealnie wypełnia pustą przestrzeń w paczce, dzięki czemu doskonale amortyzuje i zabezpiecza jej zawartość. Papier ten ukształtować również można w interesujące, ozdobne kształty, które upiększą każde pudełko.

Jak zapakować prezent w papier? Dwa sposoby na udane pakowanie upominków świątecznych

Jednym ze sposobów estetycznego pakowania prezentów w papier jest wykorzystanie wiórków papierowych SkewPack. Zostały one wykonane w 100 proc. z makulatury, a sam proces produkcji odbywa się z poszanowaniem dla środowiska naturalnego. Drobne, plastyczne wiórki bardzo precyzyjnie wypełniają każdy centymetr wolnego miejsca w paczce, dlatego świetnie zabezpieczą każdy, najdelikatniejszy nawet prezent. Dzięki ich zastosowaniu, zawartość paczki nie będzie przemieszczała się gwałtownie w niekontrolowany sposób, ani uderzała o ścianki pudełka, co skutecznie wyeliminuje ryzyko pęknięć, odprysków oraz innych uszczerbków. Do tego dochodzi - w przypadku podarunków równie istoty - aspekt estetyczny. SkewPack wygląda bardzo atrakcyjnie, każda z jego wersji dostępna jest też w kilku wersjach kolorystycznych, co pozwoli dopasować go do prezentu.

Jeśli zależy nam zarówno na doskonałym zabezpieczeniu zawartości paczki, jak i na jej ozdobnych walorach, warto zainteresować się także ekologiczną bibułą SlightPack Sheets. Świetnie sprawdzi się zarówno do zabezpieczania paczki, jak i do dekoracji prezentu, ponieważ nie tylko nie powoduje uszkodzeń ani zarysowań, ale także nie brudzi owiniętych produktów.

W co zapakować prezent bez pudełka? Papier nacinany plaster miodu dla efektu wow na Święta!

Nie zawsze świąteczne podarunki, jakie wręczamy bliskim osobom, umieszczane są w pudełkach. Czasami, aby osiągnąć wspaniały efekt, wystarczy je tylko owinąć odpowiedniej jakości, ozdobnym, w pełni ekologicznym materiałem. Jest nim papier nacinany HoneyPack. Jego cechą charakterystyczną, a przy tym jedną z licznych zalet, jest faktura wzorowana na plastrze miodu. Pozwala ona z jednej strony uzyskać świetne właściwości amortyzacyjne - dzięki którym owinięty w ten papier podarunek będzie doskonale chroniony przed uszkodzeniami - a z drugiej upiększyć każdą paczkę. HoneyPack jest doskonałą ozdobą i może zostać użyty do skomponowania cudownego prezentu świątecznego.

Dlaczego warto pakować prezenty w ekologiczne opakowania?

Bezpieczeństwo

Twój produkt jest dobrze zabezpieczony na czas transportu. Do zabezpieczenia delikatnych elementów zawartości przesyłek najlepiej sprawdza się nasz papier HoneyPack, do estetycznego wypełniania pustej przestrzeni w paczkach papierowe wiórki – SkewPack. Ekologiczne wypełnienia swoimi właściwościami amortyzującymi dorównują takim materiałom jak folia bąbelkowa, są bezpieczne dla środowiska, a przy tym idealnie nadają się do pakowania upominków.

Wygląd

Starannie zapakowane prezenty świetnie prezentują się pod choinką i tworzą świąteczny nastrój. Ładne opakowanie samo w sobie zachwyca i powoduje pierwszy uśmiech na twarzy obdarowanej osoby. Od lat do pakowania prezentów stosuje się papier, ale technologia idzie do przodu. Zaskocz klientów i zapakuj ich świąteczne prezenty w wyjątkowy papier 3D HoneyPack. Jego niecodzienna struktura plastra miodu doda eleganckiego sznytu każdej zapakowanej rzeczy, a do tego idealnie sprawdzi się do pakowania prezentów o nieregularnych kształtach.

Do wypełnienia pudełka z kruchym lub delikatnym przedmiotem doskonale sprawdzi się SkewPack. Wiórki papierowe wypełniają wnętrze opakowania, idealnie otulają kruche przedmioty, a do tego dodadzą eleganckiego sznytu całości. Doskonale sprawdzą się do pakowania produktów premium, handmade, porcelany i innych delikatnych przedmiotów. Są dostępne w różnych kolorach, możesz więc postawić na naturalny wygląd i użyć do pakowania wiórków w kolorze brązowym lub dodać swojej paczce jeszcze bardziej świątecznego charakteru stosując wiórki czerwone. Jedno jest pewne, niezależnie jaki kolor wybierzesz, wywołasz uśmiech u każdej osoby, która znajdzie je w swojej paczce. 

Eko się liczy!

Ekologia odgrywa coraz większą rolę w zachowaniach konsumentów, także podczas świątecznego szaleństwa. W dobie kryzysu klimatycznego kluczowe dla dalszych losów planety jest ograniczanie produkcji odpadów i recykling. Klienci są tego coraz bardziej świadomi, a to znajduje odzwierciedlenie w ich decyzjach zakupowych.

Pakowanie prezentów w ekologiczny sposób to temat, który z roku na rok cieszy się większym zainteresowaniem. Dlatego wysyłając swoje produkty w ekologicznych opakowaniach, kreujesz pozytywny wizerunek swojej firmy w oczach klientów.

Nasze produkty są wykonane w 100% z biodegradowalnych i przyjaznych planecie surowców. W przeciwieństwie do folii i innych sztucznych wypełniaczy mogą zostać poddane recyklingowi i nie zatruwają środowiska. 

Wszyscy chcemy, by święta były idealne, dlatego tak ważne są szczegóły. W te święta podaruj swoim klientom radość. Zastosowanie ciekawych i ekologicznych materiałów sprawi, że wyjmowanie Twoich produktów z paczek staje się przyjemniejsze.

Przekonaj się o tym osobiście – napisz do nas i zamów darmowe próbki!

Czytaj podobne

Kompleksowy przewodnik po urządzeniach do produkcji wypełniaczy powietrznych
Porady 08.02.2024

Kompleksowy przewodnik po urządzeniach do produkcji wypełniaczy powietrznych

Urządzenia do produkcji wypełniaczy powietrznych to niezbędne narzędzia dla firm zajmujących się pakowaniem i wysyłką produktów. Wypełniacze powietrzne, takie jak poduszki powietrzne, są wykorzystywane do zabezpieczania przedmiotów w opakowaniach, zapewniając im ochronę przed uszkodzeniami podczas transportu. W tym przewodniku omówimy różne rodzaje urządzeń do produkcji wypełniaczy powietrznych, ich zastosowanie, dane techniczne oraz materiały używane do produkcji wypełniaczy powietrznych.

Papierowe poduszki powietrzne: ekologiczna alternatywa dla bezpiecznego pakowania
Produkty 26.01.2024

Papierowe poduszki powietrzne: ekologiczna alternatywa dla bezpiecznego pakowania

Papierowe poduszki powietrzne to innowacyjne rozwiązanie, które zyskuje coraz większą popularność. Dzięki swoim unikalnym właściwościom, takim jak wytrzymałość, elastyczność i przyjazność dla środowiska, stanowią doskonałą alternatywę dla tradycyjnych plastikowych materiałów opakowaniowych, takich jak folia bąbelkowa czy styropian. Dowiedz się więcej, o tym, czym są papierowe poduszki powietrzne, jakie są ich zastosowania oraz jak wpływają na środowisko naturalne!

Kompletacja zamówienia jako sztuka przygotowania przesyłki. 4 sposoby na szybkie i tanie pakowanie zamówień
Porady 09.08.2023

Kompletacja zamówienia jako sztuka przygotowania przesyłki. 4 sposoby na szybkie i tanie pakowanie zamówień

Dowiedz się, czym jest kompletacja zamówień i jakie są jej rodzaje, oraz sprawdź, co możesz zrobić, aby usprawnić ten proces. Znajdź dyspensery i nacinarki do kartonów dla swojej firmy i poznaj zalety papieru HoneyPack. Podpowiadamy też, jakich błędów w pakowaniu zamówień warto unikać.

Newsletter

Nie przegap nowości z epacking

Zapisz się do newslettera, aby być na bieżąco z poradami i aktualnościami.

Copyright © 2023 epacking Inc. All rights reserved

Korzystamy z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.