Oferujesz fulfillment dla sklepów internetowych? Podpowiemy Ci, jak zwiększyć atrakcyjność Twojej oferty!

Oferujesz fulfillment dla sklepów internetowych? Podpowiemy Ci, jak zwiększyć atrakcyjność Twojej oferty!

Barbara Rodek
18.03.2022 5 minut

Fulfillment, czyli outsourcing obsługi logistycznej zamówień, zyskuje coraz większą popularność w branży e-commerce. Jeśli oferujesz swoim klientom usługi tego rodzaju, z pewnością interesują Cię produkty i narzędzia służące podniesieniu jakości pakowania i wysyłki zamówień. Sprawdź, co możemy zaoferować Ci w tym obszarze!

Prowadzenie biznesu e-commerce to niezwykle skomplikowane zadanie logistyczne, który wymaga uwagi na wielu obszarach - promocji, budowy relacji z klientami i partnerami biznesowymi, a także obsługi zamówień. Jak możemy ułatwić sobie prowadzenie biznesu? Poprzez zlecenie usługi fulfillmentu do podmiotu zewnętrznego. Czym jest fulfillment i jakie korzyści możemy dzięki temu zyskać?

Fulfillment - co to właściwie jest i na czym polega usługa magazynowa i logistyczna dla e-commerce?

Czy obsługa sklepu internetowego to łatwe zadanie dla przedsiębiorcy? Być może dla takiego, który ma już wiele lat doświadczenia, sprawdzoną metodykę prowadzenia biznesu i szereg pracowników odpowiedzialnych za poszczególne obszary biznesu. Jednak rozpoczynając lub dopiero rozwijając swój sklep internetowy, ciężko zapanować w pojedynkę nad wszelkimi elementami biznesu - a wiele z nich, jak obsługa logistyczna zamówień wpływa przecież na naszą reputację.

Możemy jednak ułatwić sobie rozwój biznesu poprzez zlecenie usługi fulfillmentu firmie specjalizującej się w tych zadaniach. Co to fulfillment? To właśnie pod tą nazwą kryje się definicja outsourcingu procesów magazynowych i procesów związanych z realizacją sprzedaży w naszym sklepie.

Firma świadcząca fulfillment posiada własny magazyn i jest w odpowiedniej komitywie z firmami kurierskimi, co pozwala na korzystanie z tych usług na znacznie lepszych warunkach. Dodatkowo ze względu na swoje doświadczenie, może wykorzystywać w swoich procesach ekologiczne materiały i działać w duchu zero waste. Nawet początkujący sklep internetowy może wykorzystać ten potencjał i nawiązać współpracę ze specjalistami, którzy zajmą się skompletowaniem zamówienia, zapakowaniem oraz jego wysyłką do klienta. A my natomiast możemy cieszyć się z pozytywnych opinii klientów.

Bezpieczne pakowanie przesyłek – gwarancja satysfakcji z zakupów

Jednym z głównych powodów, dla którego właściciele sklepów internetowych decydują się na usługę fulfillmentu, jest oszczędność czasu – nie tylko w zakresie samego pakowania i wysyłania przesyłek, ale i planowania tego procesu oraz związanego z nim zaopatrzenia.

Ty jako specjalista w dziedzinie logistyki masz możliwość wsparcia swoich klientów także poprzez doradztwo. Trafne wskazówki co do wyboru materiałów i metod pakowania pomogą im zoptymalizować wysyłkę swoich towarów i – docelowo – poprawić tzw. customer experience, czyli ogólne wrażenie odbiorcy wyniesione z całego procesu zakupowego.

Fulfillment dla e-commerce: dlaczego może przydać się właśnie w Twojej firmie?

Co przemawia za decyzją o nawiązaniu współpracy z firmą, która świadczy usługę fulfillmentu? Przede wszystkim brak własnej infrastruktury zapewniającej sprawną realizację zamówień. Jeśli dopiero próbujemy w biznesie e-commerce, minie trochę czasu, zanim będziemy w stanie zainwestować we własną przestrzeń magazynową, technologię usprawniającą pakowanie przesyłek, a także nawiązanie współpracy z firmami kurierskimi.

Usługa fulfillmentu to sposób na to, by zdobyć to wszystko już od pierwszego dnia prowadzenia własnej działalności. Jednak fulfillment center to nie tylko rozwiązanie dla początkujących przedsiębiorców. To także strzał w dziesiątkę dla wszystkich, którzy chcą optymalizować politykę wydatków i usprawniać procesy, skupiając się tylko na rozwoju sklepu, zostawiając jednocześnie formalności ekspertom, którzy na finalizacji zamówień znają się najlepiej.

Ekologiczne materiały do pakowania a korzyści wizerunkowe

Jako producent ekologicznych materiałów pakowych epacking ma na tym polu sporo do zaproponowania. Znamy się zarówno na sposobach skutecznego zabezpieczania różnorodnych przesyłek – od roślin po szkło – jak i rynkowych trendach oraz zagadnieniu społecznej odpowiedzialności biznesu, które wywierają znaczący wpływ na sposób prowadzenia działalności.

Ekologia odgrywa w tym obszarze coraz większą rolę: konsumenci zdają sobie sprawę, jak ważne w dobie kryzysu klimatycznego są ograniczanie produkcji odpadów i recykling surowców, a świadomość ta znajduje odzwierciedlenie w ich decyzjach zakupowych. Wysyłanie produktów w ekologicznych opakowaniach kreuje pozytywny wizerunek e-sklepu w oczach klientów, a ponadto jest dla nich po prostu wygodne: papier łatwo wykorzystać ponownie lub wyrzucić do stosownego kontenera.

Dyspenser HoneyPack i dyspenser DRM – praktyczne narzędzia pracy

Korzystanie z papierowych materiałów pakowych usprawni pracę także osobom, które w Twojej firmie zajmują się przygotowaniem paczek do wysyłki. Do zabezpieczenia delikatnych elementów zawartości przesyłek najlepiej sprawdza się nasz papier HoneyPack, do wypełniania pustej przestrzeni w paczkach – wypełniacz papierowy FullPack. Aby w pełni wykorzystać ich potencjał, warto używać ich w zestawie z dedykowanymi dyspenserami, dzięki którym pakowanie przebiega szybciej i bardziej efektywnie.

Korzystanie z dyspenserów HoneyPack i DRM pomaga utrzymać porządek i zaoszczędzić miejsce w magazynie, zapobiega też marnotrawstwu materiałów pakowych. Dyspenser DRM ma ząbkowane brzegi, dlatego przy pracy z jego zastosowaniem nie potrzebujesz już żadnych dodatkowych narzędzi.

Korzystaj z dyspenserów i oszczędzaj!

Ostatnią, lecz równie ważną kwestią, o której warto wspomnieć, jest aspekt finansowy: oszczędność kosztów to kolejny z powodów, dla których firmy e-commerce decydują się na fulfillment. Stawiając na produkty epacking Twoi klienci – a więc i Ty – zyskują również na tym polu! Nasze opakowania i wypełniacze mają konkurencyjne ceny w porównaniu do standardowych materiałów plastikowych, a co więcej, regularne korzystanie z dyspenserów nie generuje praktycznie żadnych kosztów.

Jak to możliwe? Urządzenia te udostępniamy na zasadzie umowy-użyczenia: firmy, które podejmują z nami stałą współpracę, otrzymują dyspensery za symboliczną złotówkę do użytku przez cały czas jej trwania.

Usługa fulfillmentu – jakie korzyści przynosi kompleksowa obsługa sklepu internetowego?

Jakie są zalety wynikające z fulfillmentu? Najważniejsze to:

  • oszczędność czasu

  • wyższy zwrot z inwestycji w długim terminie

  • najwyższa jakość obsługi klienta

To w praktyce te trzy elementy mogą stanowić o naszej przewadze konkurencyjnej w branży. Oszczędzamy czas dzięki delegowaniu procesów do podmiotu zewnętrznego. Choć usługa fulfillmentu wiąże się z kosztami, w długim terminie jest to bardziej opłacalne rozwiązanie, w ramach którego nie musimy inwestować w specjalne maszyny, przestrzenie magazynowe i pracowników zajętych tylko realizacją zamówień.

To jednak, co przemawia do przedsiębiorców najbardziej, to wysoka jakość logistyki, która przekłada się na pozytywne doświadczenia dla klienta. Klient zamawiający w naszym sklepie otrzymuje zamówiony produkt szybko, a przy tym jest on zapakowany estetycznie i bezpiecznie. I klient wszystkie te zalety wymieni w ocenie, nie zdając sobie sprawy z tego, że zleciliśmy te procesy ekspertom specjalizującym się w tym obszarze.

Jeśli zainteresowały Cię możliwości, jakie otwiera korzystanie z oferty epacking w modelu fulfillment, zapraszamy do kontaktu: poznasz szczegóły współpracy i otrzymasz bezpłatne próbki naszych produktów.

Czytaj podobne

Kompleksowy przewodnik po urządzeniach do produkcji wypełniaczy powietrznych
Porady 08.02.2024

Kompleksowy przewodnik po urządzeniach do produkcji wypełniaczy powietrznych

Urządzenia do produkcji wypełniaczy powietrznych to niezbędne narzędzia dla firm zajmujących się pakowaniem i wysyłką produktów. Wypełniacze powietrzne, takie jak poduszki powietrzne, są wykorzystywane do zabezpieczania przedmiotów w opakowaniach, zapewniając im ochronę przed uszkodzeniami podczas transportu. W tym przewodniku omówimy różne rodzaje urządzeń do produkcji wypełniaczy powietrznych, ich zastosowanie, dane techniczne oraz materiały używane do produkcji wypełniaczy powietrznych.

Papierowe poduszki powietrzne: ekologiczna alternatywa dla bezpiecznego pakowania
Produkty 26.01.2024

Papierowe poduszki powietrzne: ekologiczna alternatywa dla bezpiecznego pakowania

Papierowe poduszki powietrzne to innowacyjne rozwiązanie, które zyskuje coraz większą popularność. Dzięki swoim unikalnym właściwościom, takim jak wytrzymałość, elastyczność i przyjazność dla środowiska, stanowią doskonałą alternatywę dla tradycyjnych plastikowych materiałów opakowaniowych, takich jak folia bąbelkowa czy styropian. Dowiedz się więcej, o tym, czym są papierowe poduszki powietrzne, jakie są ich zastosowania oraz jak wpływają na środowisko naturalne!

Kompletacja zamówienia jako sztuka przygotowania przesyłki. 4 sposoby na szybkie i tanie pakowanie zamówień
Porady 09.08.2023

Kompletacja zamówienia jako sztuka przygotowania przesyłki. 4 sposoby na szybkie i tanie pakowanie zamówień

Dowiedz się, czym jest kompletacja zamówień i jakie są jej rodzaje, oraz sprawdź, co możesz zrobić, aby usprawnić ten proces. Znajdź dyspensery i nacinarki do kartonów dla swojej firmy i poznaj zalety papieru HoneyPack. Podpowiadamy też, jakich błędów w pakowaniu zamówień warto unikać.

Newsletter

Nie przegap nowości z epacking

Zapisz się do newslettera, aby być na bieżąco z poradami i aktualnościami.

Copyright © 2023 epacking Inc. All rights reserved

Korzystamy z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.