Czy pakowanie w papier może być bardziej opłacalne niż pakowanie w popularną folię bąbelkową? Czy decydując się na ekologiczne wypełniacze, Twoja firma naprawdę może zyskać? Zdecydowanie! I mamy na to konkretne argumenty.
Papier jako materiał do wypełniania przestrzeni w paczkach jest naprawdę tanim rozwiązaniem! Po pierwsze, pochodzi z recyklingu i można go ponownie przetworzyć. Po drugie, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska opłata produktowa dla opakowań papierowych jest znacznie niższa niż dla tych z tworzyw sztucznych. W 2020 roku kwoty te wynosiły odpowiednio: 0,70 zł i 2,70 zł. To robi różnicę już na pierwszy rzut oka.
Nie da się ukryć, papier jest znacznie cięższy niż folia, ale równocześnie zajmuje znacznie mniej miejsca na hali (można go przechowywać w arkuszach lub rolkach). A przecież optymalizacja przestrzeni jest trudna do przecenienia, zwłaszcza że większa hala to też większe rachunki jej utrzymania.
„Panie, moje talerze przyjechały rozbite”, „Fatalnie zabezpieczona paczka – nie polecam tego allegrowicza”, „Paczka przemokła, towar zabrudzony. Jedna gwiazdka to za dużo!”…. Boisz się, że pakowanie w papier spowoduje wysyp tego typu komentarzy? Nic z tych rzeczy.
Po pierwsze, prawidłowe pakowanie w papier nacinany, czyli papier zwany plastrem miodu, gwarantuje równie dobre zabezpieczenie delikatnych przedmiotów jak folia bąbelkowa. Jak to możliwe? Papier nacinany to papier, który posiada perforacje. Efekt jest taki, że podczas rozciągania papier sztorcuje się, a powstałe w ten sposób struktury 3D tworzą swego rodzaju „poduszkę powietrzną”, która gwarantuje bezpieczeństwo nawet delikatnym produktom. Pozwala to na pakowanie w papier nawet szkła czy porcelany.
Po drugie, jeśli wydaje Ci się, że żaden papier nie jest w stanie dorównać foliopakowi, koniecznie przeczytaj ten akapit do końca. QuickPack to bowiem produkt, który nie tylko spełnia tożsamą funkcję, ale wyprzedza foliopak pod względem innowacyjności. Po pierwsze, jego powierzchnia nie chłonie wody, co skutecznie zabezpiecza zapakowany produkt. Po drugie, wewnętrzne strony QuickPacka sklejają się ze sobą, ale nie z pakowanym produktem, dzięki czemu towar możesz pakować bez użycia taśmy klejącej czy kleju.
Jesteś przekonany, że żaden produkt nie pozwoli Ci pakować szybciej niż folia bąbelkowa? W epacking wielokrotnie przeprowadzaliśmy testy, które ostatecznie pozwoliły obalić tę tezę.
Wdrażając odpowiedni system, a zatem stosując papier nacinany (ekologiczną alternatywę folii bąbelkowej) wraz z dyspenserem (urządzeniem do dozowania i docinania papieru) możesz sprawić, że Twoja załoga będzie pracowała jeszcze bardziej efektywnie.
To nie wszystko! Swoje produkty możesz bowiem pakować bez dodatkowych akcesoriów, takich jak taśma czy sznurek? Wszystko za sprawą QuickPacka, który szybko pozwala łączyć ze sobą powierzchnie. Spokojnie, nie musisz się martwić, tektura nie przywiera do pakowanego przedmiotu.
Wydaje Ci się, że Twoim klientom jest wszystko jedno, czy w paczce od Ciebie znajdą folię czy wiórki lub papierowy wypełniacz? To nieprawda. W czasach, gdy plastik zalewa świat, wskaźniki poziomu zanieczyszczenia powietrza są alarmujące, a Dzień Długu Ekologicznego wypada coraz wcześniej – troska o planetę staje się udziałem coraz większej liczby osób. Potwierdzają to kolejne badania opinii społecznej. Zgodnie z badaniem „Ziemianie atakują” aż 72% respondentów ma świadomość poważnych zmian zachodzących w klimacie i środowisku. Ponad sześciu na dziesięciu Polaków uważa, że na co dzień żyje ekologicznie. Warto w tym miejscu także dodać, że lockdown pozytywnie wpłynął na proekologiczne zachowania konsumentów – zgodnie twierdzą oni, że w tym czasie zmniejszyli wydatki na odzież, mniej podróżowali, częściej gotowali w domu, a równocześnie zaczęli bardziej dbać o segregację.
Na koniec jednak kwestia, która Ciebie, jako przedsiębiorcę, będzie interesowała najbardziej. Konsumenci inicjatyw i dobrych zmian oczekują od rządu oraz… firm! Decydując się na ekologiczne zabezpieczanie paczek, pokażesz swoim klientom, że troszczysz się o środowisko, a oni nie tylko nie muszą dopłacać za ten rodzaj pakowania, ale też oszczędzają czas (paczka i wszystkie wypełniacze trafią do jednego worka – z odpadami papierowymi!) i są bardziej eko.
W dniach 18–20 kwietnia zagościliśmy na tegorocznych targach Warsaw Pack – VIII Międzynarodowych Targach Techniki Pakowania i Opakowań, gdzie prezentowaliśmy najnowsze produkty i innowacyjne rozwiązania w naszej branży. Zobacz, jak wyglądało nasze stanowisko!
Coraz bliżej święta… Chociaż za oknem jeszcze jesienna aura, to już za chwilę w telewizji zaczną lecieć świąteczne reklamy, a ludzie będą rozglądać się za prezentami pod choinkę.
Sprzedaż towarów przez Internet ma wiele zalet, niestety wysyłka zwłaszcza delikatnych produktów zawsze wiąże się z ryzykiem uszkodzenia. Wypełnienie paczki to bardzo ważna kwestia, która ma wpływ na to, w jakim stanie nasze produkty dotrą do klienta i jakie będą jego wrażenia na temat marki.
Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco z nowymi produktami wprowadzanymi do naszej oferty
Korzystamy z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.